مخاطبان فاکس نیوز در فاکس نیوز در YouTube از تحصیل خارج شده اند


بر اساس مطالعه جدید ، اطلاعات نادرست انتخابات در YouTube رونق دارد و سایت های راست گرا که با تهاجمی ترین اطلاعات دروغ را بیرون می کشند ، بینندگان محافظه کار و جدیدی را در سرویس ویدیویی به دست می آورند.

YouTube ، متعلق به Google ، ویدیوهایی را که نتایج انتخابات را به چالش می کشد ، از جمله محتوایی که ادعاهای دروغ را منتشر می کند ، بارگیری نکرده است. در عوض ، این شرکت گفت که با جمع آوری منابع معتبر خبری در نتایج جستجو و توصیه ها ، در حالی که سرعت گسترش محتوای به اصطلاح مرزی را کاهش می دهد – فیلم هایی که با خط مشی های آن روبرو می شوند اما آنها را نقض نمی کنند) با ضد اطلاعات مبارزه می کند.

اما داده های حاصل از یک پروژه تحقیقاتی مستقل به نام لوله شفافیت نشان داد که کانالهای خبری راست گرای راست و راستگرا که با تهاجمی ادعاهای بی اساس در مورد تقلب گسترده در رای دهندگان را مطرح می کنند ، نسبت به قبل از انتخابات سهم بیشتری در بین کانالهای محافظه کار YouTube داشتند.

در همین حال ، فاکس نیوز که خویشتن داری بیشتری در تبلیغ ادعاهای بی اساس انتخابات سرقت شده دارد ، شاهد بوده است که سهم مخاطبان محافظه کار خود در YouTube کاهش می یابد ، علی رغم اینکه یکی از محبوب ترین و معتبرترین منابع YouTube است.

سام کلارک ، یکی از محققان لوله Transparency Tube ، گفت: “داده های ما نشان می دهد که تلاش های YouTube تأثیر محدودی در کاهش یا جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست انتخابات داشته است.” “علی رغم تلاشهای YouTube ، کانالهای اطلاعات نادرست در انتخابات از افزایش میزان بازدید خبر می دهند.”

در ماه های سپتامبر و اکتبر ، کانال یوتیوب فاکس نیوز حدود 17 درصد از آنچه Transparency Tube آن را “راست چریکی” خواند ، یک گروه متشکل از بیش از 2000 کانال با بیش از 10 هزار مشترک ، با نگاه بسیار انتقادی به دموکرات ها بر سیاست تمرکز داشتند. . در هفته 5-12 نوامبر ، این درصد به 13 درصد کاهش یافته است.

در مجموع ، فاکس نیوز در این هفته 67 میلیون بازدید در YouTube دارد که کمتر از میانگین 77 میلیون بازدید در هفته در ماه اکتبر است. سخنگوی فاکس نیوز با استناد به رتبه بندی نیلزن ، گفت که میزان تماشای تلویزیون وی در هفته پس از انتخابات بیش از 60 درصد در مقایسه با هفته بعد از انتخابات یک سال قبل افزایش یافت.

آندره فاویل ، سخنگوی یوتیوب گفت: “محبوب ترین فیلم های انتخاباتی همچنان از سوی سازمان های خبری معتبر تهیه می شوند.” “تعدادی از عوامل می توانند مخاطبان کانال ها را تحت تأثیر قرار دهند: به عنوان مثال ، افزایش ناگهانی پوشش رسانه ای ، توجه شخصیت های عمومی یا اشتراک اجتماعی خارج از سیستم عامل.”

Newsmax ، که دامنه وسیعی از تئوری های توطئه مربوط به انتخابات را ترویج می کرد ، سهم خود را در نظرسنجی های محافظه کاران به 5٪ در هفته 5-12 نوامبر از کمتر از 1٪ در سپتامبر و اکتبر رساند. پربیننده ترین ویدئوی هفته بخشی بود که رودلف د جولیانی ، وکیل شخصی رئیس جمهور ترامپ ، آنچه را به گفته وی شواهدی از تقلب در رای دهندگان ارائه کرد.

به همین ترتیب ، کانالهای دیگری که ادعاهای تقلب در انتخابات را تبلیغ می کنند ، سهم خود را افزایش داده اند. شبکه نیوز نیوز ، که با ویدئویی در زمینه تبلیغ رای جعلی در پنسیلوانیا ویروسی شد ، از افزایش سهم به 2.7٪ پس از انتخاب 1.5٪ خبر داد ، در حالی که شبکه خبری One America سهم خود را از 0 به 1.5٪ افزایش داد ، 7٪ قبل از انتخابات.

روز بعد از انتخابات ، یک تفسیر ویدیویی از OANN ادعا کرد که آقای ترامپ قبلاً در انتخابات پیروز شده بود و دموکرات ها “رای های جمهوری خواهان را می انداختند ، آراots جعلی را جمع می کردند و نتایج را به تأخیر می انداختند” تا باعث سردرگمی شود.

یوتیوب گفت که افزایش درصد برای کانال های کوچکتر شاخص رشد کلی نیست زیرا کانالی مانند فاکس نیوز دارای چنین پایگاه مشترک زیادی است.

یوتیوب در پاسخ به انتقادات مبنی بر اینکه این کار برای حذف اطلاعات غلط کافی انجام نداده است ، گفت که 88 درصد فیلم ها در 10 نتیجه برتر برای افرادی که به دنبال محتوای مربوط به انتخابات هستند ، از منابع عالی رتبه است. به گفته وی ، زمان مشاهده کانال های خبری مهم مانند ABC News ، CBS News ، CNN ، Fox News ، NBC News و MSNBC امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

یوتیوب گفت Newsmax ، OANN و شبکه اخبار بعدی منابع معتبری محسوب نمی شوند و به شدت در توصیه ها یا نتایج جستجو قرار نمی گیرند.

یوتیوب همچنین اعلام کرد که ویدیوهای مربوط به نتایج انتخابات را برچسب گذاری می کند ، با این بیانیه که آسوشیتدپرس خبر رقابت ریاست جمهوری جوزف آر بایدن جونیور را با پیوند به صفحه شمارش گوگل اعلام کرده است.

با این حال ، یک کانال YouTube که ادعا می کند شواهدی از کلاهبرداری گسترده در انتخابات است ، متوجه شده است که سهم دیدگاه های آن در بین محافل محافظه کار YouTube کاهش می یابد: کانال خود رئیس جمهور ترامپ

کانال یوتیوب آقای ترامپ در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل چهار بار مشاهده کرد زیرا کمپین وی سایت را با تبلیغات برای جابجایی بازدید کنندگان در آنجا پر کرد. بعد از اینکه Google بعد از انتخابات تبلیغات سیاسی را مسدود کرد ، نظرات آقای ترامپ در YouTube به شدت افت کرد.


منبع: rah-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>